Meni Zapri

BILATERALNI SPREJEM V KNEŽEVINI LIHTENŠTAJN

Od 23. do 27. septembra 2018 se je slovenska delegacija pod vodstvom predstavnikov Združenja slovensko-lihtenštajnskega  prijateljstva mudila na tridnevnem bilateralnem in delovnem obisku v Kneževini Lihtenštajn. Srečali so se z vrsto ključnih akterjev v Kneževini, ki bodo nadvse pomembni za naše nadaljnje zastavljene cilje.

V osrednji slovenski ekipi, ki je že v nedeljo, 23. septembra 2018, pripotovala v Kneževino Lihtenštajn, je bilo enajst udeležencev. Nastanili smo se v lihtenštajnskem smučarskem središču Malbun v Hotel Galina in Haus Alparosa Wohnung Degen. Počaščeni smo, da je bil vse dni obiska z nami sekretar, gospod Matej Skočir, vodja sektorja internacionalizacije na Ministrstvo za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo RS. V naši ekipi so bili še Adrijana Kolar, Sašo Jelnikar, Reto Walter Brunhart, Zdravko Perger, Kristjan Brozovič, Irena Linasi Rogač in Aljoša Iskra. Delegacijo je vodil predsednik združenja Silvester Likar. Pozneje sta se nam pridružila še nemška člana združenja Anna Bereuter in Ralf Wendland, ko smo imeli sklepno srečanje s Slovenci živečimi v Lihtenštajnu.

PONEDELJEK, 24.9.2018

Prvi uradni dan je bil ponedeljek, 24.9.2018, ko nam je prinčev agent in svetovalec predsednika združenja g. Reto W. Brunhart, že ob 10.00 uri dopoldne predstavil zgodovinski oris in razvoj Kneževine Lihtenštajn.

Ob 11.30 je skupina, na čelu z g. Brunhartom, obiskala proizvajalca vin in žganja Edelbrand v kraju Schellenberg, kjer je bila možnost pokušine in degustacije njihovih vin, žganja ter domačega piva. Več na http://www.wybau.li/edelshybrand/verein/

Ob 13.00 je sledilo kosilo v restavraciji Loewen v Schellenbergu, kjer je skupina imela možnost pokušine domačega piva in tradicionalne lihtenštajnske kulinarike Kaesknoepfle z jabolčno čežano ter ocvrto čebulo. Več na http://loewen.li/

Ob 14.15 je sledil sestanek v Schaanu z vodstvom LIHGE z g. Leone Ming in g. Georges Luechinger, kjer sta predstavila svojo vizijo ter cilje. Pogovor je tudi tekel o možnosti predstavitve Slovenije na Lihgi 2020, ki bo leta 2020 v Vaduzu. Ob enem je to tudi odlična iztočnica za vsa slovenska podjetja, da se predstavijo na njihovem širokem trgu. V ospredju razstaviščnega dogajanja je paviljon, kjer se vsaki dve leti predstavijo tuje države in je dobrodošla noviteta v LIHGI, saj bi Slovenija lahko bila prva država, ki bi se predstavila na tovrstnem dogodku. Več na https://www.lihga.li/

Od 15.00 do 19.00 ure je bil na sporedu voden ogled 11 pokrajin (občin), ki tvorijo Kneževino  Lihtenštaj. Tako smo dobili nazoren prikaz izjemnega gospodarskega in kmetijskega razvoja Kneževine.

Ob 19.00 uri večerja v Alpen hotel Voegeli, Malbun. Več na https://www.alpenhotel.li/

TOREK, 25.9.2018

Dan je bil namenjen predstavitvi delovanja lihtenštajnskih institucij in možnosti medsebojnega poslovnega in partnerskega sodelovanja. Na celodnevnem sestanku, smo udeleženci lahko dobili dejansko sliko, kako lihtenštajnske institucije delujejo transparentno, v harmoniji ter izjemnem skupnem sodelovanju. Ves čas seminarskega dneva je bila z nami namestnica veleposlanice, cenjena gospa Alenka Jerak.

Po predstavitvah institucij je bil čas za vprašanja o delovanju ter konkretnih možnostih poslovnega vključevanja,  ter skupnega sodelovanja med Lihtenštajnom in Slovenijo. Ob enem  se je predstavilo tudi naše Združenje SLO – FL prijateljstva, katero je izrazilo željo po že konkretnem sodelovanju, ki bo že naslednje leto v obliki izvedbe Slovenskega dneva v Lihtenštajnu, kot darilo ob 300 letnici delovanja Lihtenštajna. Kraj prezentacije je bil izveden v Lihtenštajnskem inštitutu, Bendern. Več na https://www.liechtenstein-institut.li/

Po izčrpni predstavitvi smo se zvečer na povabilo dr. Ernesta Walcha predsednika LSO Foundation Board, udeležili koncerta v nabito polni dvorani v Schaanu. Pod taktirko g. Williama Maxfielda in solistke Fabiole Tedesco smo se z užitkom predajali enournim znanim melodijam Mozarta in Beethovna. Odlični simfonični orkester je letos praznoval 30. letnico delovanja za kar mu čestitamo iz srca.

Aktivnosti tega dne smo izpeljali po sledeči časovnici:

Ob 10.00 uri predstavitev lihtenštajnske gospodarske zbornice, (Wirtschaftskammer). Govorec: g. Juergen NIGG, Executive Manager of the Chamber. Več na: www.wirtschaftskammer.li

Ob 11.00 uri predstavitev lihtenštajnske industrije. Govorec: g. Josef BECK, Executive Manager of the Chamber. Več na: www.lihk.li

Ob 12.15 kosilo v Löwen Restaurant Bendern, ki ohranja 500-letno tradicijo deželnega gostinstva. Več na: http://www.gasthauszumloewen.li/

Ob 14.00 uri je potekala predstavitev lihtenštajnske kulture, katero so predstavili v Vladnem uradu Kneževine za kulturo, s soudeležbo Ministrstva za zunanje zadeve, pravosodje in kulturo.  Več na: www.aku.llv.li

Ob 15.00 uri predstavitev lihtenštajnskega marketinga. Govorec: Ga.  Marlen Engler. Več na: www.liechtenstein-marketing.li

Ob 16.00 uri predstavitev lihtenštajnskega simfoničnega orkestra. Govorec: g. Dražen Domjanić. Več na: www.sinfonieorchester.li

Ob 17.00 uri predstavitev lihtenštajnskega inštituta. Govorec: Dr. Christoph FROMMELT, Executive Director. Več na: www.Liechtenstein-institute.li

Ob 20.00 uri prijateljski koncert v SAL Schaan. Več na: https://www.sal.li/

SREDA, 26.9.2018

Na zadnji dan obiska v Lihtenštajnu, se nam je pridružila veleposlanica spoštovana eksc. ga. Marta Kos Marko. Pričetek dneva smo tako pričeli z obiskom v koncernu Hilti, katerega sedež je v Schaanu in je tako najbolj poznano podjetje ne samo v Lihtenštajnu, ampak tudi širom sveta.

Udeleženci obiska v koncernu Hilti (od leve proti desni): Aljoša Iskra, Reto Walter Brunhart, Silvester Likar, Kristjan Brozovič, Klaus Risch, Zdravko Perger, nje. eksc. Marta Kos Marko, Sašo Jelnikar, Matej Skočir, Irena Linasi Rogač, Adrijana Kolar.

Letno pridobijo 1 milijon kupcev, letna investiranja pa presegajo 10 milijonov švicarskih frankov. Po vsem svetu zaposlujejo 25,000 ljudi, 125 različnih nacionalnosti, 19% vodij oddelkov pa je žensk, čeprav se trudijo, da ta odstotek dvignejo. Podjetje slovi, kot eden izmed najboljših delodajalcev (great place to work), kjer v podjetju ne manjka prostorov za počitek, prostorov za srečanja s partnerji in celo fitnes soba. Za otroke svojih zaposlenih je koncern uredil celo lični vrtec, tako da se zaposleni lahko nemoteno posvečajo podjetju in doseganju najboljših poslovnih rezultatov.  Podjetje slovi tudi po svoji humanitarni naravi, saj vsakoletno darujejo precejšen delež osebam po svetu, ki imajo onemogočene možnosti za šolsko in glasbeno izobraževanje. Po zavidanja vredni predstavitvi smo se tako odpravili na ogled podjetja, ki v Schaanu izdeluje samo določen pribor za direktno pritrjevanje fasad in montažnih sistemov. Širom sveta pa podjetja, ki so v 100% lasti koncerna, izdelujejo vse potrebne izdelke, tako da je Hilti danes v samem svetovnem vrhu na svojem področju.

Po kosilu smo se odpravili v center Vaduza, kjer smo si pod vodstvom ogledali deželni muzej, zakladnico ter umetnostni muzej. Vrhunec obiska v Lihtenštajnu smo doživeli še isti dan ob 17. uri, kjer nas je v svoje razkošne sobane na gradu Vaduz povabil prestolonaslednik Alois. Izjemen govor veleposlanice ge. Marte Kos Marko in predsednika Združenja g. Silvestra Likarja vsekakor nista ostala neopažena s strani prestolonaslednika, ki si tudi sam želi, da bi deželi v bodoče tesneje sodelovali.

Veleposlanica nj. eksc. Marta Kos Marko je v imenu Slovenije zastopala našo delegacijo na dvoru. Princ je nadvse prijazno sprejel slovensko delegacijo in že na začetku v svojem nagovoru poudaril pozitivna prizadevanja Slovensko- lihtenštajnskega združenja. Ne smemo pozabiti tudi naše skupne kulturno – zgodovinske dediščine. V svojem pozdravnem nagovoru je veleposlanica omenila tradicionalne dobre politične in aktualne poslovne odnose, ki se lahko v prihodnje še izboljšujejo.  K temu lahko izdatno pripomorejo moderna poslovna znanja in veščine po katerih stremita oba naroda.

Predsednik združenja g. Likar je nato princu regentu predstavil vizijo, minule dosežke in tekoče aktivnosti, ki jih ima naše združenje. Utrjevanje medsebojnega prijateljstva, bilateralna, poslovna in kulturna izmenjava je danes tik pred tem, da bomo v regiji še bolj prepoznavni, uspešni in aktivni  pri rezultatih, ki bodo v obojestranskem zadovoljstvu in koristi. V to nas vodijo že prvi konkretni projekti v regiji v letu 2019 in 2020, katerim smo nato tudi skupaj nazdravili.

Aljoša Iskra, soustanovitelj podjetja Tim Valores ter vodja za Švicarsko in Lihtenštajnsko vejo, je predstavil aktualna prizadevanja in izkušnje, ki jih imajo naši podjetniki v regiji in pri poslovanju s Kneževino. Izpostavil je željo, da bi se lahko tudi čim več mladih vključevalo v bogat nabor poslovnih izkušenj, ki jih lahko pridobijo v Lihtenštajnu.

Slovenska delegacija se zaveda velike časti in zaupanja, ki smo jo bili deležni v Lihtenštajnu ob obisku pri princu regentu Aloisu. Zato se še toliko bolj veselimo zastavljenih nalog pri izvrševanju našega poslanstva in odgovornem projektnem delu, ki je pred nami.

Več na: www.fuerstenhaus.li

Po obisku prestolonaslednika smo se nato podali v Schaan, kjer je ob 18. uri sledil obisk Slovencev živečih v Lihtenštajnu, katere smo razveselili z domačim vinom, pravo domačo potratno potico ter pevskim vložkom baritonista g. Zdravka Pergerja. Tudi tukaj smo se dogovorili za skupno pomoč predvsem pri pripravi Slovenskega dneva v Lihtenštajnu, ki bo ugledal luč sveta naslednje leto. Več na: https://www.restaurant-roessle.li/

Aktivnosti tega dne smo izpeljali po sledeči časovnici:

Ob 9.00 uri sprejem na podjetju Hilti, govorec: g. Klaus Risch, President Liechtenstein Chamber of Commerce and Industry. Več na: www.hilti.com

Ob 12.15 uri kosilo v Burg Brasserie Restaurant v Vaduzu.

Več na: www.adler.li

Ob 14.00 uri obisk muzeja Liechtenstein State Museum.  Več na: www.landesmuseum.li

Ob 15.15 uri obisk muzeja Liechtenstein Art Museum in Hilti Art Foundation. Več na:  www.kunstmuseum.li

Ob 17.00 uri je bil na programu sprejem pri prestolonasledniku Kneževine Lihtenštajn, princu regentu Aloisu na gradu Vaduz.

Ob 18.00 uri smo se udeležili sproščenega večera v družbi Slovencev živečih v Lihtenštajnu. Kraj druženja: Rössle Gasthaus, Landstrasse 48, 9494 Schaan

Bilateralni obisk Kneževine Lihtenštajn je vsem udeležencem zapustil prijetne spomine. Vsem udeležencem, dragim gostom in gostiteljem – in vsem drugim, ki so kakorkoli pripomogli k njegovi uspešni izvedbi, se prisrčno zahvaljujemo!

Več fotografij iz dogodka si lahko ogledate še na naši fb strani.

Skupina udeležencev od leve proti desni: Kristjan Brozovič, Adrijana Kolar, Zdravko Perger, Alenka Jerak, Matej Skočir, Dr. Christian Frommelt, Sašo Jelnikar, Silvester Likar, Reto Walter Brunhart, Aljoša Iskra.

Pridobili smo namreč odlične iztočnice in informacije, ki so še kako pomembne za naše skupno delovanje.

Drevo prijateljstva, ki ga je v avgustu 2017 zasadil princ Nikolaus v Rogaški Slatini, je že obrodilo svoje prve sadove in danes ste vsi ljudje in podjetniki dobre volje, vabljeni, da se z nami  v letu 2019 in 2020 predstavite v Kneževini Lihtenštajn. Ob enem pa bomo okrepili in stkali potrebne poslovne in prijateljske odnose, ki bodo v dobrobit vaši poslovni dejavnosti.

Že kmalu na svidenje in hkrati povabljeni, da se srečamo na Slovenskem dnevu v Kneževini Lihtenštajn 2019!